با مصرف چای محمود ساده گذشته خود را فراموش کنید

به طور فزاینده‌ای قدردانی می‌شود که چای محمود ساده حاوی پلی‌فنول‌ها و سایر اجزایی است که ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی، آرتریت و دیابت را کاهش دهد.

اخیراً، خواص مفید مرتبط با مصرف روزانه چای سبز بهتر شناخته شده است. مطالعاتی که گزارش می‌دهند چای سبز خطر ابتلا به سرطان را که عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است، کاهش می‌دهد، بسیار جالب توجه است.

به طور فزاینده ای مشخص شده است که چای به عنوان یک عامل شیمی درمانی در برابر طیف وسیعی از سرطان ها عمل می کند.

برای ارزیابی اثربخشی چای در برابر سرطان، آزمایش‌های بالینی در حال انجام است. داده‌های دلگرم‌کننده از بسیاری از کارآزمایی‌ها در دسترس است و از بسیاری از آزمایش‌های در حال انجام انتظار می‌رود.

با این حال، نتایج حاصل از مطالعات انسانی همیشه مثبت نیست، ممکن است به دلیل این واقعیت باشد که دوزهای بالاتری از چای در مطالعات حیوانی نسبت به انسان‌ها استفاده می‌شود و در مطالعات حیوانی، شرایط تجربی به طور کلی برای ارزیابی یک بهینه شده است.

اثر محافظتی آزمایش‌های بالینی انسانی در مقیاس بزرگ و به خوبی کنترل شده برای اثبات اثرات ارتقاء سلامت مصرف چای ضروری است. تنها بر اساس این یافته ها می توان توصیه هایی به جمعیت انسانی ارائه داد.

اختلالات در مقیاس وسیع مورد مطالعه قرار نگرفته است. اثر محافظتی EGCG در برابر بیماری های عصبی ممکن است شامل مهار رادیکال آن و فعالیت کیلیت آهن و/یا تنظیم آنزیم های محافظ آنتی اکسیدان باشد.

کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون برای بیش از 2 فنجان در روز مصرف چای و دو یا بیشتر نوشیدنی کولا در روز مشاهده شد. ارتباط چای و نوشیدنی های کولا تحت تأثیر مصرف سیگار یا قهوه قرار نگرفت.

یک مطالعه مورد شاهدی در چین برای بررسی رابطه بین نوشیدن قهوه و چای، سیگار کشیدن و سایر عوامل محیطی و خطر ابتلا به بیماری پارکینسون انجام شد.

مشخص شد که یک واحد قهوه و چای (3 فنجان در روز به مدت 10 سال) به ترتیب منجر به 22% و 28% کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون می شود که نشان دهنده اثر محافظتی وابسته به دوز قهوه و چای در چینی نژاد است.