با پرتقال تامسون دندان های خود را جرمگیری کنید

میوه درخت پرتقال ترکیبی از نارنگی و پوملو است. مرکبات دارای شکل گرد، پوست دولایه و تفاله آبدار است. نام میوه به عنوان “سیبی از چین” ترجمه شده است که از آنجا به اروپا آورده شده است. اولین ذکر مکتوب از پرتقال بیش از 2200 سال قدمت دارد. خواص درمانی پرتقال از قبل از دوران ما برای مردم شناخته شده بود.

پرتقال تامسون میوه های آفتابی روشن هستند. آنها مورد علاقه بزرگسالان و کودکان هستند، اما اخیراً اطلاعاتی در مورد آسیب آنها به بدن وجود دارد. ما می دانیم که این مرکبات چه فواید و چه ضررهایی دارند.

پرتقال مانند هر مرکبات دیگری به دلیل داشتن ویتامین C بسیار معروف است و تنها 150 گرم از این میوه نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین را به طور کامل برآورده می کند.

پرتقال تأثیر مثبتی بر وضعیت دستگاه گوارش، قلب و عروق و غدد درون ریز دارد. استفاده از پرتقال باعث بهبود زخم ها و سایر ضایعات پوستی می شود. اثر آرام بخش دارد و سیستم عصبی را تقویت می کند.

این میوه اثر ضد التهابی و ضد میکروبی خود را مدیون فیتونسیدها است. پرتقال اشتها را بهبود می بخشد و به طرز قابل توجهی تشنگی را برطرف می کند. استفاده از پرتقال در آشپزی مدرن بسیار گسترده است.

به صورت خام خورده می شود، آب میوه از میوه گرفته می شود، دم کرده و مربا درست می شود، به دستور العمل های کوکتل های الکلی اضافه می شود، در سس ها استفاده می شود.

حتی پوست آن به پوست و روغن تبدیل می شود. یا از آن دسر تهیه می شود. پوست پرتقال به دلیل خواص معطری که دارد، کاربردهای آشپزی زیادی نیز دارد. آنها را در کمپوت ها، کوکتل ها، به عنوان یک شیرینی مستقل استفاده می کنند.

پرتقال را می توان به روش های مختلفی سرو کرد. آنها را از وسط نصف کرده و با قاشق مخصوص یا چاقوی خمیده مصرف می کنند. همچنین می توانید میوه ها را پوست بگیرید و به قطعات تقسیم کنید. گاهی اوقات پرتقال را پوست گرفته، دایره ای برش می دهیم و روی آن شکر می پاشیم.