روغن زیتون صنعتی که می تواند تمام طعم های جهان را تغییر می دهد

با هم، حفظ ترکیب شیمیایی EVOO برای حفظ خواص آن ضروری است، بنابراین ارزش آن را دارد که عوامل خاصی در طول ذخیره‌سازی مانند قرار گرفتن در معرض نور، دما، حضور اکسیژن یا مواد بسته‌بندی انتخابی کنترل شود تا کیفیت و کیفیت آن حفظ شود.

عمر مفید آن را تا زمان مصرف افزایش دهید. Olea europaea L.، که معمولاً به عنوان درخت زیتون شناخته می شود، یک گونه درخت کوچک است که معمولاً در کشورهای مدیترانه پراکنده می شود.

روغن زیتون صنعتی، محصول مشتق شده اصلی آن، به دلیل ویژگی‌های ارگانولپتیکی و اثرات مفید آن برای سلامتی، افزایش محبوبیت خود را تجربه کرده است [2]. درخت زیتون یکی از گونه هایی است که برای اولین بار کشت شد.

در واقع، سوابقی برای اولین درختان کشت شده وجود دارد که بر اساس شورای بین المللی زیتون (IOC) قدمت 6000 ساله در مناطق آسیای صغیر دارند. منشا آن به تمدن ها و مناطق مدیترانه ای مرتبط است که با زمستان های نرم و بارانی و تابستان های گرم و خشک مشخص می شود.

روغن

اگرچه صنعت آن از مناطق وسیعی برای کشت درختان استفاده می کند، اما امروزه کشت آن به مناطقی از تمام قاره ها (به استثنای قطب جنوب) گسترش یافته است. با این حال، کشورهای مدیترانه ای همچنان تولیدکنندگان اصلی زیتون هستند که در راس آنها اسپانیا، ایتالیا و یونان قرار دارند.

در نتیجه، اتحادیه اروپا مسئول 70 درصد از تولید جهانی زیتون است که ارزش تولید 7000 میلیون یورو را در هر سال تولید می‌کند و به یک عامل کلیدی برای توسعه بخش کشاورزی و صنعت تبدیل می‌شود و در نتیجه، یک عامل اجتماعی و اقتصادی است. موتور برای مناطق جنوبی اتحادیه اروپا.

ژرژ دوهامل، نویسنده فرانسوی، زمانی نوشت: «در آنجا، جایی که درخت زیتون تسلیم می‌شود، دریای مدیترانه به پایان می‌رسد. درخت نور طبیعت و فرهنگ مدیترانه است». این بیانیه پیوستن و توسعه همزمان فرهنگ وابسته به محصولات زیتون و به ویژه روغن زیتون را تایید می کند.

به قدری که روغن زیتون بخش مهمی از رژیم غذایی مدیترانه ای (MED) است. این رژیم شامل ترکیبی متعادل از مصرف کم پروتئین حیوانی با مصرف زیاد میوه ها، سبزیجات و غلات و روغن زیتون به عنوان منبع اصلی چربی در بسیاری از غذاها است.

MED معمولاً با بروز کم خطر بیماری های قلبی عروقی (CVD) در مناطق جنوبی اتحادیه اروپا همراه است، که به همین ترتیب، در مقایسه با کشورهای شمالی اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا (ایالات متحده آمریکا) امید به زندگی بالاتری را نشان می دهند.

مطالعات متعددی برای ارزیابی و اثبات MED به عنوان عامل محافظ اصلی در پیشگیری اولیه از بیماری های مزمن انجام شده است. تحقیقات نشان داده است که اثرات مفید MED بر سلامتی تا حد زیادی به روغن زیتون نسبت داده می شود.