زندگی کشاورزی با تخمه آفتابگردان کله قوچی دگرگون شد

نسبت طول، عرض و ضخامت هسته همبستگی کمی با یکدیگر نشان داد. ضریب همبستگی برای نسبت‌های L/l، W/w و T/t نشان‌دهنده این واقعیت است که دانه‌های بزرگ‌تر هنگام پوست‌گیری، هسته‌های بزرگ‌تری می‌دهند.

برای بررسی همبستگی بالقوه با جرم، تمام ترکیبات نسبت با پارامترهای مکانی دانه و دانه محاسبه شد. جرم بیشتر به ضخامت و عرض در دانه و با طول در هسته مربوط می شود.

رابطه متوسطی بین ویژگی‌های فضایی تخمه آفتابگردان کله قوچی و هسته با جرم دانه‌ها مشاهده شد. علاوه بر این، روابط قوی بین دانه ها و جرم هسته بین قطر معادل و جرم دانه و دانه یافت شد.

با این حال، بدست آوردن قطر معادل سخت است زیرا به طول، ضخامت و عرض بستگی دارد. به طور کلی می توان نتیجه گرفت که رابطه خطی بالایی بین پوسته و جرم دانه وجود دارد.

نسبت 13.08 درصد از کل نمونه تخمه آفتابگردان در طبقه اول، درصد 55.23 درصد در طبقه دوم و یک درصد از 21.68 درصد در طبقه سوم وارد می شود.

بر اساس عدم اهمیت یافت شده برای دانه های آفتابگردان را بر اساس طول آنها طبقه بندی می کنند. از سوی دیگر، سانتالا و همکاران علیرغم یافتن M/m بالاترین ترکیب معنی دار، طبقه بندی را بر اساس طول انتخاب کردند و تصمیم آنها را توجیه نکرد.

خواص ابعادی، هندسی و وزنی چهار دسته دانه و هسته در جدول 3 ارائه شده است. تجزیه و تحلیل ANOVA نشان می دهد که با افزایش جرم، تمام اشکال و ابعاد فضایی دانه و هسته آفتابگردان به طور قابل توجهی گسترش یافته است.

دانه ها و هسته های بلندتر، پهن تر، ضخیم تر، گردتر و سنگین تر. افزایش قابل توجه در چگالی ظاهری و کاهش تخلخل با طبقات با کروییت مرتبط است.

زیرا اجسام گردتر تمایل دارند فضای بیشتری را در یک حجم معین اشغال کنند. از آنجایی که ضخامت در دانه ها و دانه ها کمتر از عرض بود، می توان آنها را دارای بدنه های بیضی شکل فشرده توصیف کرد.