سارق خمیر دندان پاتریکس در هنگام دوچرخه سواری دستگیر شد

خمیردندان ها باید در از بین بردن پلاک های نرم و باقی مانده های غذا خوب باشند. طعم مطبوع داشته باشد، اثر خوشبو کننده و طراوت بخش خوبی داشته باشد و عوارض جانبی نداشته باشد. تحریک کننده موضعی و حساسیت زا، اجزای اصلی خمیردندان ها مواد ساینده، ژل کننده و کف کننده و همچنین عطرها، رنگ ها و موادی است که طعم خمیر را بهبود می بخشد.

اثربخشی مسواک زدن به اجزای ساینده خمیرها بستگی دارد که خاصیت پاک کنندگی و براق کنندگی دارند. مواد ساینده با ترکیبات معدنی مینای دندان واکنش می دهند. در این راستا، همراه با ترکیب ساینده کلاسیک گچ رسوب شیمیایی، متاکریلات به طور گسترده استفاده می شود.

در خمیر دندان پاتریکس اغلب از یک ماده ساینده استفاده نمی شود، بلکه از مخلوطی از دو جزء استفاده می شود، به عنوان مثال، گچ و دی کلسیم فسفات، گچ و هیدروکسید آلومینیوم، دی کلسیم فسفات دی هیدرات هر ترکیب ساینده دارای درجه خاصی از پراکندگی، سختی، مقدار pH است.

توانایی سایندگی و قلیاییت خمیرهای به دست آمده بر اساس آنها را تعیین می کند. هنگام تولید فرمولاسیون، انتخاب ماده ساینده به خواص و هدف خمیر دندان بستگی دارد. پایداری ترکیب خمیرها، قوام آنها توسط خواص فیزیکوشیمیایی هر دو مواد ساینده و تا حد زیادی هیدروکلوئیدها تعیین می شود.

می توانند طبیعی و مصنوعی باشند. در میان هیدروکلوئیدهای طبیعی، محصولات جلبک دریایی، آلژینات و کاراژینات سدیم، میوه ها و آب میوه ها بیشترین استفاده را دارند. در میان هیدروکلوئیدهای مصنوعی، مشتقات سلولز، پنبه یا چوب به طور گسترده ای استفاده می شود.

الکل های پلی هیدرویک – گلیسیرین، پلی اتیلن گلیکول – به عنوان بخشی از خمیردندان برای به دست آوردن یک جرم پلاستیکی و همگن استفاده می شود که به راحتی از لوله خارج می شود. این الکل ها به حفظ رطوبت خمیر در حین نگهداری، افزایش نقطه انجماد و افزایش پایداری کف تشکیل شده در هنگام مسواک زدن کمک می کنند.