لنت ترمز رنو سیمبل موجب کاهش تصادفات جاده ای شده است

دو نوع سیستم لنت ترمز وجود دارد: ترمز دیسکی و ترمز درام. تقریباً تمام خودروهای امروزی مجهز به ترمز دیسکی هستند. سیستم ترمز دیسکی از یک دیسک فلزی، یک کالیپر و لنت تشکیل شده است.

لنت ترمز رنو سیمبل صفحات فلزی مقاوم در برابر دماهای بالا هستند. آنها توسط یک پایه فلزی تشکیل می شوند که روی آن لایه ای از مواد اصطکاک از ترکیبات مختلف اعمال می شود. بر اساس ترکیب مواد اصطکاک، می توان نیروی ترمز (بازده) یا مدت زمان لنت ها را ترجیح داد.

در حالی که لنت ترمز کارآمدتر را در معرض گرمای بیش از حد تضمین می کند که می تواند عملکرد را تا تغییر شکل ساختار کاهش دهد. در واقع لنت ترمز درام به دلیل شکلی که دارد ظرفیت کمتری برای دفع گرما دارد.

این سیستم از یک سیلندر و دو فک ساخته شده از مواد اصطکاک تشکیل شده است که نیرویی از داخل به سیلندر وارد می کند و چرخش آن را ترمز می کند. برای همگان روشن است که سیستم ترمز یکی از مهم ترین بخش های ایمنی خودرو است.

تمام اجزای آن در معرض سایش هستند و نیاز به نگهداری دوره ای دارند. بنابراین کارایی ترمزها با وضعیت دیسک ها و لنت ها مرتبط است، زمانی که مصرف آنها از حد مشخص شده بیشتر شود، دو جزء باید تعویض شوند.

با به کار انداختن پدال ترمز، پمپ هیدرولیک به کالیپر لنت ترمز اجازه می دهد تا روی لنت ها عمل کند، که در تماس با دیسک، نیروی اصطکاک ایجاد می کند که خودرو را ترمز می کند. ترمز دیسکی جای ترمز درام را گرفته است.

این تفاوت لنت های ترمز را به دو دسته لنت سخت و لنت نرم تقسیم می کند. لنت های سخت برای عملکرد خوب نیاز به دمای بالا دارند و برای بهترین عملکرد و خودروهای اسپرت مناسب هستند، مدت زمان کمی دارند.