لواشک ترش خانگی موجب گرانی میوه شد

چرم سیب زردآلو فرآوری شده با استفاده از پوره میوه متشکل از 82 درصد پوره سیب، درصد پوره زردآلو (به عنوان جزء طعم دهنده)، و 1.5 درصد کنسانتره آب سیب. لواشک ترش خانگی در سینی های فولادی گالوانیزه به ابعاد سانتی متر ریخته شد.

پوره میوه سپس در یک خشک کن کابینتی آزمایشی در دمای C، با سرعت جریان 4 اینچ بر ثانیه و رطوبت نسبی 5 درصد به مدت 6.1 ساعت قرار داده شد و این منجر به یک محصول با کیفیت خوب شد.

یک عملیات دو مرحله‌ای با دو ساعت خشک‌کردن اولیه در دمای C و سپس خشک‌کردن نهایی در دمای C به مدت 3.5 ساعت نیز محصولی با کیفیت خوب ارائه داد.

مطالعه ای برای استانداردسازی فناوری مورد استفاده برای تهیه و ذخیره سازی یک نوار میوه زردآلو وحشی انجام شد. نویسندگان نوار زردآلو را با مرتب کردن و شستن میوه و سپس حرارت دادن به مدت 5 تا 7 دقیقه در یک ظرف فولادی ضد زنگ با آب قبل از عبور میوه‌ها از داخل خمیر برای استخراج تفاله آماده کردند.

تفاله را روی شعله ملایم می جوشاندند تا حجم آن به نصف کاهش می یابد و سپس با مقادیر مختلف شکر (40، 50 و 60 درصد) مخلوط می شود.

50 گرم شکر برای مخلوط کردن با پکتین برای اطمینان از توزیع یکنواخت نگه داشته شد. مقادیر وزنی پکتین با پاشیدن یکنواخت و اختلاط مداوم مخلوط شدند.

سپس مخلوط تیمار شده در سینی‌های آلومینیومی (آغشته به کره) در لایه‌هایی به ضخامت 5-4 میلی‌متر ریخته شد و سینی‌ها به مدت حدود 6 ساعت در آب‌گیری مکانیکی در دمای C قرار گرفتند.

مطالعه ای در مورد تأثیر خشک کن های مختلف و شرایط خشک کردن بر قابلیت پذیرش و ویژگی های فیزیکوشیمیایی چرم دورین انجام داد. آنها چرم دوریان را از دوریان آریل تهیه کردند.

دوریان آریل در یک حمام آب بسته به مدت 5 دقیقه بلانچ شد و سپس با افزودن 10% شربت گلوکز جامد، 5% ساکارز، آب، 2.67% روغن پالم هیدروژنه و 0.45% سویا-لسیتین مخلوط شد.

100 پی پی ام زرده تخم مرغ به عنوان رنگ اضافه شد. مخلوط به ورقه های ضخامت 1.2 میلی متر تبدیل شد و در یک خشک کن کابینتی با هوای اجباری در دمای خاصی خشک شد. زمان خشک شدن به ترکیب استفاده شده بستگی داشت.