مصرف الکل صنعتی بشکه ای توسط یک جوان باعث ناشنوایی او شد

الکل صنعتی بشکه ای یکی دیگر از عوامل ضد میکروبی رایج است که معمولاً در مواد کانال ریشه گنجانده شده است. کلرهگزیدین در مقایسه با سایر داروهای ضد میکروبی دارای طیف ضد میکروبی گسترده تری است.

در برابر باکتری های گرم منفی، گرم مثبت و مخمر موثر است. سرعت کشتن سریعی دارد و بسته به غلظت آن اثر باکتری‌کشی فوری و اثر باکتریواستاتیک پایدار دارد .

مکانیسم اثر کلرهگزیدین از طریق برهمکنش بار مثبت مولکول و فسفولیپیدها و لیپوپلی ساکاریدهای دارای بار منفی بر روی غشای سلولی میکروبی است.

سانچز و همکارانش اثرات اختلاط AH Plus را با کلرهگزیدین به تنهایی یا در ترکیب با ستریماید (CTR) در برابر مهار بیوفیلم E. faecalis آزمایش کردند.

نویسندگان را به تنهایی یا به صورت ترکیبی در سیلر AH Plus وارد کردند و فعالیت ضد میکروبی آنها را با استفاده از یک تست تماس مستقیم اصلاح شده و یک بیوفیلم از طریق دستگاه بیوفیلم کلگری (MBEC) ارزیابی کردند.

نتایج مطالعه نشان داد که وقتی 2% CHX در AH Plus گنجانده شد کاهش 1.3 log CFU در برابر E. faecalis حاصل شد. هیچ یک از غلظت‌های مورد استفاده قادر به حذف کامل یا مهار بیوفیلم در مقایسه با سیلر اصلاح‌نشده نبودند.

هنگامی که CHX و CTR با هم در 2% و 0.5% ترکیب شدند، کاهش log CFU به 6.28 افزایش یافت.نتایج حاصل از مطالعات ذکر شده در بالا روش‌های امیدوارکننده‌ای را برای افزایش حذف میکروارگانیسم‌های پنهان در آناتومی‌های پیچیده کانال ریشه ارائه می‌کنند.

انتشار مواد ضد میکروبی می‌تواند میکروب‌هایی را دور از سطح دیواره کانال هدف قرار دهد که معمولاً از بین بردن آنها از طریق ابزارآلات سنتی و تکنیک‌های آبیاری دشوار است.

با این حال، مطالعات بیشتری با استفاده از مدل‌های پیچیده‌تر بیوفیلم باید انجام شود. علاوه بر این، میزان انتشار این ضد میکروبی ها باید اندازه گیری شود تا عمق نفوذ آنها به لوله های عاجی مشخص شود.