خوراک بادمجان ترکیه ای موجب صلح دو کشور همسایه شد

بادمجان یکی از پرمصرف ترین غذاها در آشپزخانه های دنیاست که در تهیه بسیاری از پیش غذاها اعم از سوپ، سالاد و ترشی جات دارد و همچنین در تهیه بسیاری از غذاهای اصلی به حساب می آید.

غذاهایی مانند خوراک بادمجان ترکیه ای ، موساکا، سینی مرغ و کاسه و به روش های مختلف پخته می شود و در فر سرخ شده یا کبابی می شود و به دلیل طعم خوب، ارزش غذایی بالا و سهولت در تهیه آن متمایز می شود.

شما را با طرز تهیه غذا از بادمجان آشنا می کنیم. طرز تهیه غذاهای خوراک بادمجان و لازانیا بادمجان مواد لازم: بادمجان دو عدد به صورت طولی برش بزنید. کمی نمک یک قاشق غذاخوری روغن زیتون. دو حبه سیر، هر کدام دویست گرم اسفناج تازه و پنیر موزارلا یک چهارم فنجان پنیر فر را با دمای متوسط ​​گرم کنید.

روی تکه های بادمجان نمک بپاشید و کنار بگذارید تا مایعات از آنها ظاهر شود. تکه های بادمجان را با کاغذ خشک می کنیم سپس در سینی فر می چینیم. سینی را با دمای ملایم به مدت یک ربع در فر می گذاریم.

سپس از فر خارج می کنیم و می گذاریم کنار. روغن زیتون را در ماهیتابه ای روی حرارت ملایم گرم کنید سپس سیر را به آن اضافه کنید و بگذارید تا پژمرده شود و کمی تغییر رنگ دهد. اسفناج را به سیر اضافه کنید.

مواد را خوب هم بزنید تا پژمرده شوند، مخلوط را از روی حرارت بردارید و در ظرفی بریزید، سپس پنیر ریکوتا، پنیر پارمزان و پنیر موزارلا را اضافه کنید. تخم مرغ را در ظرفی ریخته و پونه کوهی و نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کرده و مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم.

کف سینی پیرکس مقدار کمی سس گوجه فرنگی بمالید سپس برش های بادمجان را روی آن بچینید و دوباره با قلم مو با کمی سس گوجه فرنگی روی آن ها بمالید. مقدار کمی از مخلوط اسفناج را روی مواد بریزید سپس لایه دوم برش های بادمجان را بچینید.