گندم امروز تبریز موجب افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد

تجزیه و تحلیل عملکرد و کیفیت دانه گندم زمستانه ارائه شده است، تنوع این صفات در شرایط مرکز منطقه غیرسیاه زمین نشان داده شده است، راه های بهبود کیفیت نامگذاری شده و پیچیدگی اجرای آنها ذکر شده است.

مشخص شده است که سال های بسیار نامساعد برای تشکیل گندم امروز تبریز مرغوب در این منطقه زیاد اتفاق نمی افتد و با استفاده از انواع و فناوری های مناسب می توان آن را به دست آورد. ارزش اصلاحی ترجیحی، تنوع فنوتیپی کم کیفیت گلوتن، پروتئین و عملکرد حجمی نان است.

این ممکن است چشم انداز ارزیابی اولیه و انتخاب مواد اصلاحی برای صفات مشخص شده را نشان دهد. رایج ترین محصول غلات گندم در سراسر جهان کشت می شود و از نظر سطح کاشت در رتبه دوم پس از ذرت قرار دارد.

به عنوان منبع اصلی پروتئین گیاهی در رژیم غذایی انسان عمل می کند و در بسیاری از کشورها به عنوان یک محصول غذایی استراتژیک در نظر گرفته می شود. از نظر ارزش غذایی، این غلات بسیار برتر از سایر محصولات محبوب است.

برنج و ذرت. علاوه بر پروتئین، حاوی چربی ها و نشاسته، ویتامین های گروه B، PP، E، و همچنین کاروتن و ارگوسترول پیش ساز ویتامین های A و D است. گندم بهاره و زمستانه در کشور ما کشت می شود. محصولات بهاره از اوایل بهار تا اوایل تابستان کاشته می شوند.

بسته به شرایط آب و هوایی منطقه، برداشت را از اواخر خرداد یا اوایل تیر آغاز می کنند. دوره کاشت گندم زمستانه تقریباً از اواسط مرداد تا پایان مهرماه می باشد. برداشت سال آینده بسته به آب و هوا در اوایل ژوئن یا اواخر خرداد شروع می شود.

عملکرد گندم زمستانه بیشتر و به طور متوسط ​​30 سنت در هکتار است. علاوه بر این، گونه های بهاره کندتر رشد می کنند و به راحتی تحت تأثیر علف های هرز قرار می گیرند. بنابراین، انواع زمستانی اغلب در کشور ما کشت می شود، که در میان آنها چندین مورد به خصوص محبوب وجود دارد.